[Amel Yacht Owners] Amel 54007: Gear Box Part Number

SAV@... has them in stock. Caution, there is more than one model gear box on the 54. Include a photo and hull number when ordering.

Best,

CW Bill Rouse
Admiral, Texas Navy
Commander Emeritus
Amel School www.amelschool.com
720 Winnie St
Galveston Island, TX 77550
+1(832) 380-4970

On Fri, Jun 1, 2018, 06:42 kurt.wetzel@... [amelyachtowners] <amelyachtowners@...> wrote:

Dear All
The gearbox of the boom on my Amel 54 is broken. Can anyone provide me with the part and fabrication numbers?
Thank you very much
Kurt and Junita
SY Hemera
Flag Malta
MMSI 215000349
Current Location Greece, Lavrion

kurt.wetzel@...

Thank you very much Bill.
@SAV has nothing in stock at the moment.
As informed by Amel La Rochelle there is a delay in production.
That being the reason I posted this message on the forum.
Regards
Kurt
Hemera
AML54007E506

Alex Ramseyer <alexramseyer@...>

Hoi Kurt,
ich wusste zwar das Du mit Freunden zusammen eine AMEL hast (dachte allerdings es sei eine Super Maramu), hatte Dich aber bisher nicht auf diesem Forum gesehen.

Ich habe seit Nov15 auch einen AMEL54 und lebe seit Dez 16 darauf. Derzeit befinde ich mich in Puerto Rico. Vor einem möglichen Hurricane segle ich dann in Richrtung ABC runter.

Falls Du Dich jetzt wunderst wer das ist der da schreibt: Wir hatten uns kennen gelernt als Du bei der UBS warst und ich bei EMC gearbeitet habe. Danach noch ein paar mal zufällig im Hallenbad von Uitikon, zusammen mit Ueli Weibel.

Mein Boot ist zur Zeit in St. Vincent registriert. Ich hatte das so vom Voreigner übernommen. Jetzt denken ich an den CH Flaggenschein. Was kostet das jährlich? Ist die Bürokratie danach erträglich?
Vielen Dank für Deine Antwort.
Fair Winds,
Alex